Häus Juniorit

(entinen Taiturit)

Häus junior ryhmät kehittävät lasten taitoja altaassa sekä samalla opetellaan asioita kilpauintia silmällä pitäen. Häus junioreihin siirrytään Talent ryhmästä valmentajan kehoituksesta ja kun kaikki Häus junior 3-ryhmän kriteerit täyttyvät.

Häus junioreissa harjoitellaan eri kilpauintilajien uintitekniikoita, vapaa- ,selkä-, perhos- ja rintauintia sekä näiden lajien startteja ja käännöksiä. Nämä taidot luovat pohjaa mahdolliselle kilpauintiuralle. Tavoitteena ryhmässä on uintitekniikoiden lisäksi harjoitella kilpailemista seuran omissa kisoissa ja sen jälkeen myöhemmin myös muualla.

Häus junioreista siirrytään seuraavaan ryhmään uimarin taitojen kasvaessa. Häus junior  3:sestä nostetaan Häus junior II:seen ja Häus junior II:sesta Häus junior III:seen. Häus junior III:n jälkeen seuraavana on vuorossa kilpauintiryhmä 3.

Pyrimme järjestämään kauden aikana (keväällä ja syksyllä)  1-2 seuran sisäistä kilpailua, joihin myös taiturikoululaiset pääsevät osallistumaan ja näyttämään taitojaan.

Varusteiksi uintiharjoituksiin tarvitaan uimalasit, uima-asu, uimalakki ja räpylät.  Juomapullon ottaminen harjoituksiin on suositeltavaa.

Oheisharjoituksia (ulkona pidettävät) varten tarvitset säänmukaiset ulkoliikuntavarusteet sekä juomapullon. Sisällä pidettäviin oheisharjoituksiin tarvitset sisäliikuntavarustuksen (mielellään pidemmät housut kuin shortsit; kengät eivät ole pakolliset) ja juomapullon.

Seuraavat lukukauden pituiset Taiturikoulut järjestetään Hämeenlinnan uimahallissa Syksyllä 2022.

Kaikkiin ryhmiin ilmoittautumiset löytyvät  osoitteesta: www.hameenlinnanuimaseura.net/ilmoittautumiset

Ilmoittautumiset avautuvat 15.6.2023 klo 9.00

Häus junior 1:

Häus junior 1 on ryhmä, jossa opetellaan yhdistämään aiemmin opittuja asioita kilpauinnin vaatimusten mukaan.

Ryhmään tullaan valmentajan suosituksesta. Häus junior -ryhmään 1 tulevan uimarin pitäisi osata n. 25 m perhos- ja rintauintia, 100 m selkäuintia ja n. 150 m vapaauintia oikealla tekniikalla.

Tavoitteena ryhmällä on omien kisojen lisäksi käydä Tampereella syksyn aikana kisaamassa.

Käynnissä olevan Häus junior 1 treeniajat löytyvät myclubista

Häus junior 1 (myclub.fi)

Häus junior 2:

Häus junior  2 -ryhmässä syvennetään kaikkien lajien uintitekniikoita mukaan lukien eri lajien startit, käännökset, liu'ut jne. Erityisesti keskitytään rintauinnin ja perhosuinnin harjoitteluun.

Tavoitteena on oppia lisää vesitaitavuutta altaassa, kuitenkin leikin ohella ja hauskaa pitäen.

Ryhmään siirrytään ohjaajan suosituksesta. Ryhmään tulevan uimarin tulisi osata uida vapaauintia noin 100m ja selkäuintia noin 50m oikealla tekniikalla (mukaanlukien lähtöhyppy, käännökset, liuku) sekä hallita perusteet rintauinnista ja perhosuinnista. Myös kaikkien uintilajien potkut tulisi hallita. Tavoitteena ryhmällä on osallistua myös omiin kisoihin.

Käynnissä olevan Häus junior 2 treeniajat löytyvät myclubista

Häus junior 2 (myclub.fi)

Häus junior 3:

Häus junior 3-ryhmässä on tavoitteena oppia vapaa- ja selkäuinnin
tekniikoita ja harjoitella myös rinta- ja perhosuinnin perusteita. Vesitaitavuutta, kuten kelluntoja ja kuperkeikkoja, syvennetään aiemmin opitusta. Häus junior III:sessä pyritään hauskaan oppimiseen leikin kautta.
Ryhmään siirrytään Talent-ryhmästä tai ryhmään voi ilmoittautua jos uimataito on vastaavalla tasolla. Uimataito on
tällöin noin 200m (pohjoismainen uimataidon vaatimus) ja myös perustaidot, kuten kellunnat, kuperkeikat ja liu'ut tulisi olla hallinnassa.

Tavoitteena ryhmällä on osallistua myös omiin kisoihin.

Käynnissä olevan Häus junior 3 treeniajat löytyvät myclubista

Häus junior 3 (myclub.fi)

Kaikille HÄUS JUNIOR ryhmille suositellaan kilpailemisen kokeilemista omissa seuran kisoissa. Valmentaja opastaa kilpailun kokeilemiseen erikseen.