Masters-ryhmä

Masters-ryhmä harjoittelee syyskaudenn 2023 HML uimahallissa seuraavasti:

• Aloitus torstaina 17.8.2023
  • Ohjattu harjoitus on to klo 20-21 isossa altaassa (klo 19-20 oheisharjoitus liikuntasalissa)
  • "Lapputreeni" sunnuntaisin klo 10-11 isossa altaassa

Ryhmää valmentaa ammattivalmentaja Ari Ailio

Ryhmän hinta: Ryhmän harjoittelumaksu on kausimaksu.

Syksyn kausimaksu on 320€ (64€/kk), jonka lisäksi ilmoittautumisen yhteydessä maksetaan 30€ jäsenmaksu.

Ryhmä on tarkoitettu aikuisille, jotka osaavat perustekniikat eri uintilajeista (ennen tätä pitäisi olla käytynä Uintitekniikkakurssi, Uintitekniikkakurssi 2 ja vähintään puoli vuotta Harrasteryhmä 2:sta)

Masters-uinti on aikuisille tarkoitettua uinnin harjoittelua.

Masters-uimareita on pääsääntöisesti kolmenlaisia:

1. osa on entisiä kilpauimareita, jotka haluavat pitää itsensä kunnossa mielilajissaan.
  2. osa on kuntouimareita, jotka kaipaavat kovempia haasteita kuin pelkkää radan edestakaisin kelausta - he tulevat usein aikuisten tekniikkakurssien kautta
  3. osa on uimarilasten vanhempia, jotka innostuvat lajista lastensa myötä.

Osa uimareista osallistuu myös kilpailuihin, joita on tarjolla maailmanmestaruustasoon asti. Myös Suomen, Euroopan ja Maailmanennätykset noteerataan niin lyhyessä (25m) kuin pitkässäkin (50m) altaassa.

Kilpailuihin osallistumisen alaikäraja on 25v. – tosin Yhdysvalloissa ja toisinaan myös Suomen Masters-kisoissa on sarja myös 20-24 vuotiaille.

Suomessa järjestetään vuosittain kahdet Masters SM-tasoiset kilpailut: loka-marraskuussa pitkän radan mestaruuskisat ja maaliskuussa lyhyen radan mestaruusakisat.