Aikuisten harrasteryhmät

Aikuisten harrasteryhmä 1 (aloittajat)

Kuvaus ryhmästä

Aikuisten harrasteryhmä 1 on kerran viikossa kokoontuva ryhmä, jossa hiotaan uintitekniikoita ja käännöksiä sekä harjoitellaan matkauintia ja tehdään erilaisia harjoituksia. Ryhmä sopii sinulle, jos tavoitteesi on uintiharrastuksen ylläpitäminen sekä oman kunnon kehittäminen. Osallistuaksesi sinun tulee hallita vapaauinnin, rintauinnin ja selkäuinnin perustekniikat sekä osata uida 200m. Kurssille voit tulla mukaan esimerkiksi uintitekniikka2 kurssin jälkeen tai vastaavalla uimataidolla.

Ryhmä mahdollistaa pidempiaikaisen säännöllisen harjoittelun toisiaan kannustavassa porukassa sekä ohjauksen ja opastuksen tekniikan kehittämiseen. Ryhmä harjoittelee kerran viikossa. Varusteiksi suositellaan uima-asun, -lasien ja -lakin lisäksi räpylöitä ja lättäreitä.

Alaikäraja 18-vuotta.

Valmentaja: Katariina Linha

Aikuisten harrasteryhmä 2

Kuvaus ryhmästä

Ryhmä on aikuisille suunnattu uinnin harrasteryhmä, jossa harjoitellaan kaikkia uintilajeja, välillä myös muita vesiliikunnan muotoja hyväksi käyttäen. Se on tarkoitettu henkilöille, joilla uinnin perusteet ovat kunnossa ja joilta löytyy kiinnostusta tekniikkansa kehittämiseen ja uinnin sujuvuuden parantamiseen. Riittävän osaamispohjan voi muodostaa esimerkiksi uimaseuran tekniikkakurssien läpikäyminen tai muu vastaava uintiharjoittelu. Uinnillisesti voidaan suosituksiksi osaamisesta sanoa selkä-, rinta- ja krooliuinnin perustekniikoiden osaamisen sekä kyvyn uida vähintään 600 metriä.

Ryhmän tavoitteena on kunkin osallistujan uinnillisen osaamisen kehittäminen, kunnon kohentaminen ja hyvän mielen tuottaminen liikunnan kautta. Kilpauinnin tekniikoita (esim. starttihypyt ja käännökset) harjoitellaan, mutta kilpaileminen ei suoranaisesti kuulu ryhmän tavoitteisiin. Ryhmästä voi kilpailuhalujen esiin noustessa siirtyä Masters -ryhmään, jossa painotetaan kilpailullisten tekijöiden ja ominaisuuksien kehittämistä.

Ryhmä mahdollistaa pidempiaikaisen säännöllisen harjoittelun toisiaan kannustavassa porukassa sekä ohjauksen ja opastuksen tekniikan kehittämiseen. Viikossa ryhmällä on kaksi uimaseuran varatulla vuorolla tehtävää uintiharjoitusta, joista toinen on ohjattu ja toiseen jaetaan ohjelma omatoimisesti toteutettavaksi. Varusteiksi suositellaan uima-asun, -lasien ja -lakin lisäksi räpylöitä ja lättäreitä.

Alaikäraja 18 vuotta.

Valmentajat: Juha Salonen ja Katariina Linha

Aikuisten harrasteryhmä 3

Kuvaus ryhmästä

Ryhmä on aikuisille suunnattu uinnin harrasteryhmä, jossa harjoitellaan kaikkia uintilajeja, välillä myös muita vesiliikunnan muotoja hyväksi käyttäen. Se on tarkoitettu ensisijaisesti henkilöille, jotka ovat käyneet harrasteryhmä 2 harjoituksissa, mutta haluavat jatkaa ilman kilpailemiseen liittyviä tavoitteita.

Alaikäraja 18 vuotta.

Valmentaja: Juha Salonen