Juuso Rantanen HäUs:n toiminnanjohtajaksi

27.9.2021

Hämeenlinnan uimaseuran hallitus on päättänyt nimittää Juuso Rantasen uimaseuran uudeksi toiminnanjohtajaksi. Päätös noudattaa vuonna 2020 laadittua HäUS:n strategiaa, mutta palkkaamisen ajankohta on viivästynyt koronan tuoman epävarmuuden vuoksi. Rantanen aloittaa työssään välittömästi ja hän jatkaa myös R2 – ryhmän valmentajana.

Juuso Rantanen on ollut uimaseuran toiminnassa mukana jo noin 25 vuotta. Rantanen on uimaseuran oma kasvatti ja hän on edustanut seuraamme SM-tason kilpauimarina sekä toiminut kurssiohjaajana ja valmentajana sekä hallituksen jäsenenä. Viimeiset vuodet hän on toiminut päävalmentajan sekä valmennuspäällikön rooleissa, joiden lomassa hän on ollut mukana kehittämässä uimaseuran yleisiä toimintatapoja.

-Uimaseuran toimintasuunnitelmassa on ollut jo jonkin aikaa tavoitteena toiminnanjohtajan palkkaaminen ja tässä tilanteessa Juuson näkemyksen ja ammattitaidon käyttöönotto tähän tehtävään oli itsestään selvä ja kaikkein loogisin ratkaisu. Hän on ollut seuramme tukena ja turvana taloudellisesti vaikeiden vuosien, halliremontin ja koronapandemian aikana. Hän tuntee seuran toiminnot, prosessit ja kipupisteet läpikotaisin ja on varmasti paras henkilö tarttumaan niihin nopeallakin aikataululla, uimaseuran puheenjohtaja Pia Viskari toteaa.

Toiminnanjohtajan työnkuva on tällaisenaan uusi ja laaja-alainen. Tehtävään kuuluu muun muassa seuran toiminnan kehittäminen, monimuotoisuuden ja näkyvyyden lisääminen, arkisen ja hallinnollisen työn johtaminen ja organisointi sekä talousasioista vastaaminen yhdessä seuran johtokunnan kanssa koko seuran hyväksi.

-Toiminnanjohtajan nimitys on seuralle iso hieno parannus kohti tulevaa. Odotukset ja toiveet ovat korkealla, ja haluankin koko uimaseuran puolesta onnitella Juusoa uudesta työnkuvasta, Viskari päättää.